onsdag 19 maj 2010

Mera grannar!

Nu efter mycket (mycket mycket MYCKET) grävande så har de första kantelementen börjat placeras ut till vår närmsta (för tillfället) granne. Är det tomt 5 tro? Eller är femman längre bort? Finns så många olika benämningar på tomterna så man blir snurrig. Vet inte hur många lass grus och fyllnad som blev ditkörda. Men nu är det nära iaf! Känns jättekul. Både för oss och för grannarna antar jag :).

Synd bara att man jobbar igen när själva huset kommer, har fortfarande inte fått chansen att se ett pålyft live. Men som tur är så har man god fantasi och kan låtsas att man sett det.

Tomtplaneringen går vidare och blir en hel del kapande och skruvande senare i sommar. Som tur är så kommer systern med sin stiliga karl och hjälper till. Så fort tomten körts klar så kommer ett större lass med plank, brädor, stolpar och lite annat trevligt. Nån till leksak kanske. Börjar känna mig som en gubbe på Clas Ohlsons :).

Sen har fjärrvärmen kommit in i huset också! Efter ca 6 månaders väntetid....

2 kommentarer:

  1. Han är inte bara stilig utan duktig också;)

    SvaraRadera
  2. Äntligen har jag hittat mig till er blogg. Karl! nu ser jag framemot kaffetåren du lovat, bara jag tar mig upp på cykeln igen. Vilket härligt hus och vilka inredare. Jag är imponerad.

    :) Niina

    SvaraRadera