onsdag 3 mars 2010

Dagen D!



Så var det dags, huset har kommit, så jag gör klart på jobbet sen skyndar jag mig till bygget. Kom dit två timmar efter att karl sett lastbilen, och då ser det ut såhär:

Själva huset var färdigmonterat (nästan). Taket monteras imorgon torsdag eftersom det blåste för mycket idag. Så just nu är huset inklätt i plast.

MEN! (som Tony Irving säger), det var ett problem. Grundbyggaren hade inte dragit in fjärrvärmen. Det var helt enkelt inte med något sådant på kontraktet. Så grunden var gjord helt perfekt (så vitt vi kunde se iaf) utifrån det kontrakt som fanns. Men det hade blivit en miss vid beställningen av säljaren på Smålandsvillan. Så här fick vi hjärtat i halsgropen.

Byggledaren S märkte detta vid montage av huset och eftersom vi hade beställt huset med fjärrvärme så var det väldigt konstigt tyckte han, så efter ett tag fick vi ett meddelande av honom att han skulle fixa det åt oss. Underbart!

Så kortfattat:

*Grundbyggaren Mark&Grund gjorde ett kanonjobb. Trodde inte man kunde placera grundelement så precist.

*Byggledare S är vår hjälte! Han är för oss som Jonny är för Simon och Thomas :).

För övrigt så träffade jag en väldigt trevlig norwichterrier på bygget som var så lik min förra hund så det var kusligt. Man börjar nästan fundera. Tidigare så träffade vi på en Airedaleterrier när vi skulle in och skriva på slutlig beställning och sen en Norwichterrier på bygget. Och det är dessa två hundar som jag haft och vill ha. Ett tecken från ovan :).

Och sen vill vi passa på och hälsa på den trevliga familj som också var och tittade på monteringen. Hunden blev väldigt glad för den stulna mackan iaf!

3 kommentarer:

  1. ahhhhhh sååå spännande... jag måste komma å titta. så sjukt spänannde jag förstår att ni är exalterade i dag! grattis till huset! kram

    SvaraRadera
  2. Jag och mina barn var och tittade på ert husbygge igår, lillan blev glad men förvånad över macktjuven. Så ni var där? Frågade vår säljare om ägarna var där men han sa att ni inte var där just då.

    SvaraRadera
  3. Det var jag (Fredrik) i vit jacka :). Synd att jag missade själva lyften bara.

    SvaraRadera